Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Domaniewicach

Fundusz Alimentacyjny

Czcionka:

FUNDUSZ ALIMENTACYJNY


Od dnia 01.08.2018 r. przyjmowane są wnioski o ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego na nowy okres świadczeniowy od 01.10.2018 r. do 30.09.2019 r.

Do wniosku należy dołączyć odpowiednio następujące dokumenty:
1. Zaświadczenie organu prowadzącego postępowanie egzekucyjne (komornik sądowy) albo oświadczenie stwierdzające bezskuteczność egzekucji. /za ostatnie dwa miesiące poprzedzające miesiąc złożenia wniosku/
2. Informacje właściwego sądu lub właściwej instytucji o podjęciu przez osobę uprawnioną czynności związanych z wykonaniem tytułu wykonawczego za granicą albo o niepodjęciu tych czynności w związku z:
brakiem podstawy prawnej do ich podjęcia lub
brakiem możliwości wskazania przez osobę uprawnioną miejsca zamieszkania dłużnika alimentacyjnego
3. Odpis podlegającego wykonaniu orzeczenia sądu zasądzającego alimenty, odpis postanowienia sądu o zabezpieczeniu powództwa o alimenty, odpis protokołu zawierającego treść ugody sądowej lub ugody zawartej przed mediatorem.
4. Zaświadczenie od komornika sądowego o bezskuteczności egzekucji świadczeń alimentacyjnych  i wysokości wyegzekwowanych świadczeń alimentacyjnych w 2016 r.
5. Przekazy lub przelewy pieniężne dokumentujące wysokość zapłaconych alimentów, jeżeli członkowie rodziny są zobowiązani wyrokiem sądu, ugodą sądową lub ugodą zawartą przed mediatorem do ich płacenia na osoby spoza rodziny
6. Zaświadczenie lub oświadczenie o uczęszczaniu osoby uprawnionej do szkoły lub szkoły wyższej
7. W przypadku uzyskania dochodu: umowa o pracę i zaświadczenie lub oświadczenie o wysokości wynagrodzenia netto. /za miesiąc następujący po miesiącu, w którym nastąpiło uzyskanie dochodu/
8. W przypadku utraty dochodu – dokument potwierdzający fakt utraty /świadectwo pracy, PIT 11 za 2016 r.
9. Nakaz płatniczy za 2016 r. lub oświadczenie o wielkości gospodarstwa rolnego wyrażone w hektarach przeliczeniowych
10. Zaświadczenia lub oświadczenia dokumentujące wysokość innych dochodów

GOPS w Domaniewicach informuje, iż oświadczenia składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.

Informujemy, że dokument określający wysokość dochodów osiągniętych w roku 2016  podlegających opodatkowaniu podatkiem dochodowym oraz wysokość składek zdrowotnych za rok 2016 GOPS w Domaniewicach pozyskuje drogą elektroniczną

 W przypadku, gdy osoba ubiegająca się o świadczenia z funduszu alimentacyjnego na nowy okres świadczeniowy złoży wniosek wraz z dokumentami do 31 sierpnia, ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz wypłata świadczeń przysługujących za miesiąc październik nastąpi do dnia 31 października;
 W przypadku, gdy  osoba ubiegająca się o świadczenia z funduszu alimentacyjnego na nowy okres świadczeniowy złoży wniosek wraz z dokumentami w okresie od dnia 1 września do dnia 31 października, ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz wypłata świadczeń przysługujących za miesiąc październik nastąpi do dnia 30 listopada.
 Świadczenie z funduszu alimentacyjnego przysługuje osobie uprawnionej do ukończenia 18. roku życia albo w przypadku, gdy uczy się w szkole lub szkole wyższej, do ukończenia przez nią 25. rok życia albo w przypadku posiadania orzeczenia o niepełnosprawności – bezterminowo. Świadczenia z funduszu alimentacyjnego przysługują, jeśli dochód rodziny w przeliczeniu na osobę w rodzinie nie przekracza kwoty 725,00 zł

Dokumenty potwierdzające uzyskanie dochodu:

1. Umowa o pracę, umowa zlecenie, umowa o dzieło, umowa o prace nakładczą, umowa agencyjna
2. dokument określający wysokość uzyskanego dochodu z miesiąca następującego po miesiącu, w którym dochód został osiągnięty /w przypadku uzyskania dochodu po roku 2016./
3. Dokument określający wysokość dochodu uzyskanego przez członka rodziny oraz liczbę miesięcy, w którym dochód był osiągany /w przypadku uzyskania dochodu w roku 2016/
4. oświadczenie o dochodzie uzyskanym w miesiącu następującym po miesiącu, w którym dochód został osiągnięty, w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej w formie ryczałtu lub karty podatkowej
5. kopia decyzji przyznającej zasiłek przedemerytalny lub świadczenie przedemerytalne,
a także emeryturę, rentę, rentę rodzinną lub rentę socjalną,
6. dokument potwierdzający uzyskanie zasiłku chorobowego, świadczenia rehabilitacyjnego lub zasiłku macierzyńskiego przysługującego po utracie zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej
7. rozpoczęcia pozarolniczej działalności gospodarczej lub wznowieniem jej działalności po okresie zawieszenia w rozumieniu art. 14a ust. 1d ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej.

 


Dokumenty potwierdzające utratę dochodu:

1. kopia świadectwa pracy lub inny dokument potwierdzający datę utraty dochodu
2. dokument potwierdzający wysokość utraconego dochodu ( np. PIT 11)
3. kopia decyzji potwierdzająca datę wyrejestrowania działalności gospodarczej
4. zaświadczenie od pracodawcy o okresie udzielenia urlopu wychowawczego
5. dokument potwierdzający utratę zasiłku chorobowego, świadczenia rehabilitacyjnego lub zasiłku macierzyńskiego, przysługujących po utracie zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej
6. wyrejestrowaniem pozarolniczej działalności gospodarczej lub zawieszeniem jej działalności w rozumieniu art. 14a ust. 1d ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej.
7. Kopia decyzji przyznającej rentę rodzinną w przypadku jej pobierania

 


GOPS w Domaniewicach jest zobowiązany do samodzielnego pozyskiwania informacji dotyczących wysokości dochodów osiągniętych w roku 2016 podlegających opodatkowaniu podatkiem dochodowym oraz o wysokości składek zdrowotnych za 2016 rok.